Chris Rommers (links), Roy Ishak (rechts)
‘De ugh-och-stijl’, noemt hij het.
Roy Ishak.
Een hele goeie copywriter.
‘Ik zie het meteen als iemand bij jou een cursus heeft gedaan,’ zegt hij.
‘Die korte zinnetjes. En ugh, och.’
Ik trek een wenkbrauw op. ‘Zit niet in de cursus, hoor.’
We hebben pauze
Tekstschrijver en online marketing specialist Chris Rommers en ik krijgen een ochtend les van Roy.
Chris Rommers runde jarenlang een webbouwbedrijf en weet haast alles al van online marketing en SEO. Voor mij is het een eye opener.
Roy is het type copywriter dat alles meet
Over elk knopje en elk woord op zijn site is nagedacht. Hij leerde het vak als direct mail copywriter bij Reader’s Digest en bij Traffic Builders. Nu werkt hij voor zichzelf.
Ik meet nooit iets, dus die kant van het vak was mij ontgaan. Als ik op school het vak rekenen had kunnen uitbesteden, had ik het ook gedaan.
Big mistake.
‘Ik zit nu wel mijn concurrentie te helpen’
lacht hij, om ons vervolgens zijn Totale Strategie te onthullen. Eerst het schrijven. Dan de SEO.
Chris zit rechts van zijn laptop, ik links.
Eén van ons is midden dertig. Eén van ons is midden veertig. Eén van ons is midden vijftig. Het dondert niet. Niet online, en niet in levenden lijve.
Het is een prachtige ochtend.
RT @slagter: Een ode aan vriendschap (tussendoorblogje) https://t.co/AhpglzSJsd Met @royishak & @chrisrommers, via @KittyKilian
Een ode aan vriendschap (tussendoorblogje) https://t.co/AhpglzSJsd Met @royishak & @chrisrommers, via @KittyKilian
Kort is Krachtig!
Een prachtige ochtend was het zeker, Kitty. Zoals gezegd: geweldig om eens jullie verhalen over het vak te horen. Stak er veel van op. Till next time! Groetjes, Roy
wat is nou de ugh och stijl?
Die van mij, volgens Roy. Die mensen nadoen, volgens hem.
Roy heeft gelijk natuurlijk.
Dat is evident.