Stel: je bent een intrinsiek gemotiveerde dienstverlener. (Geld kan je eigenlijk geen ruk schelen.)
Of: je bent een creativo. (Je werk is je levensvervulling.)
Of gewoon: je hebt wel iets leukers te doen. (Je werk).
Maar je moet de huur betalen.
Probleem. Je houdt niet van verkopen
Niet van nieuwsbrieven schrijven, niet van commerciële tweets sturen.
Je hebt geen verkoopstrategie.
Je doet niet aan emailmarketing. Je past geen beproefde selling sequence toe:
‘Info – info – pitch – info – pitch – info – info – pitch – info – pitch’
Is er een alternatief?
Ja.
Maar pas op.
Hij staat niet in de boekjes.
Je leert hem niet van verkooptrainers.
Ik mag het niet van mijn coach.
Dit is de oplossing:
Je schrijft een blogpost en ergens in die blogpost bied je iets aan.
Dan vraag je mensen om zich op te geven.
En als het nodig is – en alleen dan – herhaal je dat aanbod nog een paar keer elders.
Moet het in de kop?
Welnee.
Het kan zelfs in een ps.
Want alleen echte fans kopen jouw aanbod, en fans lezen je posts helemaal uit.
Maar bij content marketing doe je je aanbod toch alleen in je nieuwsbrief?
Dat is het idee.
Want je nieuwsbrief gaat naar je fans.
Dus daar heb je de grootste trefkans. En verder hoef je niemand lastig te vallen met je reclame.
Maar ik heb wat vraagtekens.
Wat als je iets heel nieuws gaat doen, bijvoorbeeld?
Iets wat je vaste lezers nog niet van je kennen?
Dan heeft het zin om het aan iedereen te vertellen.
Denk ik.
Bovendien
Niet al je fans krijgen je nieuwsbrief.
En nog iets raars
Iets waar je Seth Godin zelden over hoort.
Maar als je iemand aardig vindt, vind je zijn reclame ook niet erg meer.
Neem Twitter.
Ik ontvolg iedereen die paper.li spamkrantjes rondstuurt.
Metéén.
Met uitzondering van mijn beste online vrienden.
Want die kunnen bij mij een potje breken.
Sterker: van mijn favoriete merken vind ik het erg als ik een aanbod mis.
Ik wil de Ikea gids.
Je moet Seth Godin dus niet altijd geloven
Er zijn geen ijzeren wetten.
Alles is in beweging.
Net als wij.
Gewoon maar even uitproberen dan?
Why not.
De enige die op zijn bek kan gaan ben ikzelf ;-)
Komen ze. Een vernieuwde cursus van de Blogacademie: De Blogpro cursus in 8 + 2 weken
In dit interview van Timothy Ferris met Noah Kagan (AppSumo) heb ik een aantal goede tips gevonden http://www.fourhourworkweek.com/blog/2013/08/08/low-risk-entrepreneurship/
RT @PatrickMundus: Dit noem ik mooi, open, leerrijk en puur :-) Vooral dat laatste… Verkoopcampagnes & alternatieve strategie – http://t.…
Hahahaha. Een enkele reclame-tweet van iemand die ik IRL ken of aardig vind kan ik nog verdragen. Worden het er meerdere, ontvolg ik…… Ook als ik ze ken. Ook als ik ze aardig vind.
Als jij iets nieuws hebt mag je dat best aan iedereen laten weten. Maar de beste reclame wordt gemaakt door mensen die dat nieuwe product goed vinden en dat doorvertellen.
By the way. An usability dingetje. De vakken verkleuren hier zwart. Zodat ik bij het tweede zwarte vlak waar je het emailadres vraagt al terug moest kijken wat ik daar moest invullen……..
Ja. Daar heb je gelijk in. Bedankt!
Ik zal het er met Taras over hebben, oei oei, die wordt helemaal gek van me.
Ik ben op mijn vingers getikt. Terecht. Bummer. http://t.co/XlPzyp5Max Laatste blog over ‘verkopen’. Door @evlems
Je houdt niet van verkopen? Heb je dan wel een probleem? @KittyKilian helpt je sympathiek op weg. http://t.co/1zymw6xqI4
Leuk stuk over verkopen door niet te verkopen maar te bloggen :-) http://t.co/YyAKwAvQB9
…heej, mijn ‘advatar’ is foetsie..
Haha.. Nou Kitty, geen uitschrijving maar een inschrijving.
Mail je ;)
RT @KittyKilian: [Nieuwe link.] Hou je niet van verkopen? Een alternatieve strategie. http://t.co/2BUZe02L8w Nieuw blog
RT @KittyKilian: [Nieuwe link.] Hou je niet van verkopen? Een alternatieve strategie. http://t.co/2BUZe02L8w Nieuw blog
Wat doe je dat toch weer slim, je tips combineren met een regelrechte reclameboodschap in een fijn blog. Delen en verkopen gaan zo mooi samen.
;-)
Even kijken hoeveel uitschrijvingen het kost..
Verkopen volgens @KittyKilian: de leuke manier: “Hou je niet van verkopen? Een alternatieve strategie.” http://t.co/D06R73ZukT